Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
62 posty 7309 komentarzy

:-)

Jasiek - Jeszcze Polska nie zginęła. Isten, áldd meg a magyart.

Spadł Tupolew...

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Należał do ministerstwa obrony Rosji.

Najprawdopodobniej zginęła większość osób na pokładzie. Pasażerami byli także członkowie Chóru Aleksandrowa, którzy lecieli na występy noworoczne dla żołnierzy w Syrii.

Oto link do artykułu na dziennik.pl:

wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/538708,rosja-samolot-ministerstwa-obrony-spadl-do-morza-czarnego.html

Trwa już śledztwo.

 

KOMENTARZE

  • Trwa już śledztwo.
    a koniec tego "śledztwa" za 7-10 lat

    Sowiecka (nie)latająca trumna
    Ogółem do 2010 roku doszło do 67 katastrof samolotów Tu-154, w tym 7 w latach 2005–2010, zginęło w nich ogółem 2736 osób.
    Dodać należy stratę 4 Tu-154 (katastrof a nie zestrzeleń) w czasie wojny w Afganistanie gdzie łącznie zginęło 327 żołnierzy sowieckich. To daje sume ponad 3 tys. ofiar.
    To rekord, smutny rekord

    Najważniejsze katastrofy miały miejsce:

    69 occurrences in the ASN safety database

    date type registration operator fat. location pic cat
    19-FEB-1973 Tupolev 154 CCCP-85023 Aeroflot / International 66 near Praha-Ruzyne... Czech Rep.
    07-MAY-1973 Tupolev 154 CCCP-85030 Aeroflot / Moscow 0 Moskva-Vnuko... Russia
    10-JUL-1974 Tupolev 154 SU-AXB EgyptAir 6 near Cairo Egypt
    30-SEP-1975 Tupolev 154A HA-LCI Malev 60 near Beirut Inter... Lebanon
    01-JUN-1976 Tupolev 154A CCCP-85102 Aeroflot / International 45 Macías Nguem... Eq. Guinea
    ??-???-1976 Tupolev 154 CCCP-85020 Aeroflot / International 0 Kiev-Borispo... Ukraine
    02-DEC-1977 Tupolev 154A LZ-BTN Balkan Bulgarian Airlines, opf. Libyan Arab Airlines 59 near Benghazi Libya
    18-FEB-1978 Tupolev 154A CCCP-85087 Aeroflot / West Siberia 0 Novosibirsk-... Russia
    23-MAR-1978 Tupolev 154 LZ-BTB Balkan Bulgarian 4 near Damascus Syria
    19-MAY-1978 Tupolev 154B CCCP-85169 Aeroflot / Azerbaijan 4 near Maksatiha, T... Russia
    01-MAR-1980 Tupolev 154A CCCP-85103 Aeroflot / West Siberia 0 Orenburg Air... Russia
    08-JUL-1980 Tupolev 154B-2 CCCP-85355 Aeroflot / Kazakstan 166 near Alma-Ata Air... Kazakhstan
    07-AUG-1980 Tupolev 154B-1 YR-TPH Tarom 1 Nouadhibou A... Mauritania
    08-OCT-1980 Tupolev 154B-2 CCCP-85321 Aeroflot / Far East 0 Chita Airpor... Russia
    13-JUN-1981 Tupolev 154 CCCP-85029 Aeroflot / Moscow 0 Bratsk Airpo... Russia
    21-OCT-1981 Tupolev 154B HA-LCF Malev 0 Praha-Ruzyne... Czech Rep.
    16-NOV-1981 Tupolev 154B-2 CCCP-85480 Aeroflot / Krasnoyarsk 99 Noril'sk Air... Russia
    11-OCT-1984 Tupolev 154B-1 CCCP-85243 Aeroflot / East Siberia 174+ 4 Omsk Airport... Russia
    23-DEC-1984 Tupolev 154B-2 CCCP-85338 Aeroflot / Krasnoyarsk 110 Krasnoyarsk ... Russia
    10-JUL-1985 Tupolev 154B-2 CCCP-85311 Aeroflot / Uzbekistan 200 near Uchkuduk Uzbekistan
    21-MAY-1986 Tupolev 154B-2 CCCP-85327 Aeroflot / Krasnoyarsk 0 Moskva-Shere... Russia
    18-JAN-1988 Tupolev 154B-1 CCCP-85254 Aeroflot / Turkmenistan 11 Krasnovodsk ... Turkmenistan
    08-MAR-1988 Tupolev 154B-2 CCCP-85413 Aeroflot / East Siberia 9 Leningrad-Pu... Russia
    24-SEP-1988 Tupolev 154B-2 CCCP-85479 Aeroflot / Armenia 0 Aleppo Airpo... Syria
    13-JAN-1989 Tupolev 154S CCCP-85067 Aeroflot / International 0 Monrovia-Rob... Liberia
    09-FEB-1989 Tupolev 154B-2 YR-TPJ Tarom 5 Bucharest-Ot... Romania
    20-OCT-1990 Tupolev 154B-1 CCCP-85268 Aeroflot / Georgia 0 Kutaisi Airp... Georgia
    17-NOV-1990 Tupolev 154M CCCP-85664 Aeroflot / International 0 near Velichovsky Czech Rep.
    23-MAY-1991 Tupolev 154B-1 CCCP-85097 Aeroflot / Leningrad 13+ 2 Leningrad-Pu... Russia
    14-SEP-1991 Tupolev 154B-2 CU-T1227 Cubana 0 Mexico City-... Mexico
    05-JUN-1992 Tupolev 154B LZ-BTD Balkan Bulgarian 0 Varna Airpor... Bulgaria
    ??-JUN-1992 Tupolev 154B-1 CCCP-85282 Aeroflot / Uralsk 0 Bratsk Airpo... Russia
    ??-JUN-1992 Tupolev 154B-1 CCCP-85234 Aeroflot / Privolzhsk 0 Bratsk Airpo... Russia
    20-JUL-1992 Tupolev 154B 85222 Tbilisi Aviation Enterprise 24+ 4 Tbilisi-Novo... Georgia
    01-AUG-1992 Tupolev 154M YA-TAP Ariana Afghan Airlines 0 Kabul Airpor... Afghanistan
    05-SEP-1992 Tupolev 154B-1 CCCP-85269 Air Ukraine 0 Kiev-Borispo... Ukraine
    13-OCT-1992 Tupolev 154B-2 CCCP-85528 Aeroflot / Belarus 0 Vladivostok ... Russia
    05-DEC-1992 Tupolev 154A CCCP-85105 Aeroflot / Armenia 0 Yerevan Airp... Armenia
    09-JAN-1993 Tupolev 154B-2 85533 Uzbekistan Airways, opf. Indian Airlines 0 Delhi-Indira... India
    08-FEB-1993 Tupolev 154M EP-ITD Iran Air Tours 131 near Tehran-Mehra... Iran
    22-SEP-1993 Tupolev 154B 85163 Orbi Georgian Airways 108 Sukhumi-Babu... Georgia
    23-SEP-1993 Tupolev 154B-2 85359 Orbi Georgian Airways Sukhumi-Babu... Georgia
    25-DEC-1993 Tupolev 154B-2 RA-85296 Aeroflot, opf. Vnukovo Airlines 0 Groznyy Airp... Russia
    03-JAN-1994 Tupolev 154M RA-85656 Baikal Airlines 124+ 1 near Mamony Russia
    06-JUN-1994 Tupolev 154M B-2610 China Northwest 160 near Xian-Xianyan... China
    21-JAN-1995 Tupolev 154B-2 UN-85455 Kazakhstan Airlines 0 Karachi Inte... Pakistan
    07-DEC-1995 Tupolev 154B RA-85164 Khabarovsk United Air 98 near Grossevichi Russia
    29-AUG-1996 Tupolev 154M RA-85621 Vnukovo Airlines 141 near Svalbard-Lon... Norway
    13-SEP-1997 Tupolev 154M 11+02 German AF 24 near Namibia Atlantic Ocean
    15-DEC-1997 Tupolev 154B-1 EY-85281 Tajikistan Airlines 85 near Sharjah Airp... U.A.E.
    29-AUG-1998 Tupolev 154M CU-T1264 Cubana 70+ 10 Quito-Marisc... Ecuador A1
    24-FEB-1999 Tupolev 154M B-2622 China Southwest 61 Ruian China
    04-JUL-2000 Tupolev 154B-2 HA-LCR Malev 0 Thessaloniki... Greece
    04-JUL-2001 Tupolev 154M RA-85845 Vladivostokavia 145 near Burdakovka Russia
    04-OCT-2001 Tupolev 154M RA-85693 Sibir Airlines 78 near Adler, Russi... Atlantic Ocean
    12-FEB-2002 Tupolev 154M EP-MBS Iran Air Tours 119 near Sarab-e Do Rah Iran
    20-FEB-2002 Tupolev 154M EP-LBX Kish Air 0 Mashhad Airp... Iran
    01-JUL-2002 Tupolev 154M RA-85816 Bashkirskie Avialinii 69 Überlingen Germany
    24-AUG-2004 Tupolev 154B-2 RA-85556 Sibir Airlines 46 near Gluboki Russia
    22-AUG-2006 Tupolev 154M RA-85185 Pulkovo 170 near Donetsk Ukraine
    01-SEP-2006 Tupolev 154M EP-MCF Iran Air Tours 28 Mashhad Airp... Iran A1
    30-JUN-2008 Tupolev 154M RA-85667 Aeroflot 0 Saint Peters... Russia
    15-JUL-2009 Tupolev 154M EP-CPG Caspian Airlines 168 near Qazvin Iran
    24-JAN-2010 Tupolev 154M RA-85787 Kolavia, opf. Taban Air 0 Mashhad Airp... Iran
    10-APR-2010 Tupolev 154M 101 Polish AF 96 near Smolensk Air... Russia
    04-DEC-2010 Tupolev 154M RA-85744 Dagestan Airlines 2 Moskva-Domod... Russia
    01-JAN-2011 Tupolev 154B-2 RA-85588 Kolavia 3 Surgut Airpo... Russia
    18-FEB-2015 Tupolev 154B-2 RA-85587 Russian AF 0 Samara Airpo... Russia
  • Najniebezpieczniejsze samoloty pasażerskie
    http://ocdn.eu/images/pulscms/OWI7MDMsMmU0LDAsMSwx/27aeb5f46f0db14bd56174f03a1ee016.jpg

    Iljuszyn Il-76
    Il-76 to maszyna zaprojektowana w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Stworzono ją głównie z myślą o przewożeniu ładunków na odległość do 4,5 tysiąca kilometrów, jednak po latach zdecydowano się też na przygotowanie wersji do przewozu pasażerów. Ta wersja funkcjonuje głównie w liniach lotniczych operujących w krajach postsowieckich i afrykańskich, np. Air Congo, Uzbekistan Airways czy Samara Airlines. Do dziś powstało prawie 1000 maszyn tego typu. W tym czasie miało miejsce 77 poważnych zdarzeń z udziałem tego samolotu, z czego 71 skończyło się jego zniszczeniem.

    http://ocdn.eu/images/pulscms/ODE7MDMsMmU0LDAsMSwx/c4736816b4ea74319cf3b4bfa8768375.jpg

    LET L-410
    Do najbezpieczniejszych samolotów nie można zakwalifikować również LET-a L-410. To samolot zaprojektowany jeszcze w Czechosłowacji, a następnie rozwijany w Czechach. W ciągu ponad 40 lat od jego pierwszego lotu zbudowano około 1100 egzemplarzy, z czego szacuje się, że nawet 500 może być wciąż w użytku. Dlaczego zaliczany jest do “mniej bezpiecznych”? Aż 118 zdarzeń, w których 108 maszyn zostało doszczętnie zniszczonych - biorąc pod uwagę liczbę wyprodukowanych samolotów, to naprawdę sporo. Samoloty te są do dziś całkiem popularne: w Polsce w prywatnych rękach znajduje się co najmniej kilka sztuk, a na świecie wykorzystywane są wciąż do przewożenia pasażerów na krótkich dystansach - m.in w rosyjskich liniach lotniczych Arkaim, brazylijskich Brava Linhas czy czeskich Van Air

    http://ocdn.eu/images/pulscms/NTc7MDMsMmU0LDAsMSwx/21b1d25d190c034975286393211abb74.jpg
    Tupolew Tu-154
    Choć większość Polaków kojarzy ten samolot głównie z katastrofą polskiego Tu-154 w Smoleńsku, która miała miejsce w 2010 roku, niewiele osób wie, że maszyna ta jest wciąż wykorzystywana przez cywilnych operatorów. W trakcie swojej 45-letniej historii na 1025 wyprodukowanych egzemplarzy aż 67 maszyn uległo katastrofie. Do dziś co najmniej czterdzieści tych maszyn lata w barwach postsowieckich linii lotniczych takich jak Belavia czy Yakuta Airlines. Warto tutaj dodać, że od 2008 roku cywilne samoloty Tu-154 mają zakaz lotów na terenie Unii Europejskiej. Ryzyko, że wsiądziecie do Tupolewa na terenie wspólnoty raczej więc nie grozi.

    http://ocdn.eu/images/pulscms/ZDQ7MDMsMmU0LDAsMSwx/a7e16172789438b0f53206a4300805b6.jpg

    McDonnell Douglas DC-9
    Samolot DC-9 to jedna z wizytówek amerykańskiego lotnictwa cywilnego zeszłego wieku. Ten dwusilnikowy samolot w trakcie swojej służby przewiózł miliony pasażerów na całym świecie. Niestety, w pamięci pozostaną też liczne wypadki, w których brała udział ta maszyna - na 976 wyprodukowanych samolotów 180 doznało poważnego uszkodzenia, z czego 103 uległy katastrofie, w których zginęło około 3000 pasażerów. Dziś coraz trudniej już spotkać na niebie DC-9, a jeśli takiego widzimy, jest to zapewne maszyna małego operatora czarterowego.
    http://ocdn.eu/images/pulscms/OTg7MDMsMmU0LDAsMSwx/7e6e6f594f19976ff39f334934a04047.jpg
    Antonow An-12
    An-12 to prawie sześćdziesięcioletnia konstrukcja, która w swojej historii wykorzystywana była głównie w roli wojskowego samolotu transportowego. Szybko jednak zdecydowano się zaadaptować ją również do zastosowań cywilnych. Na ponad 1200 egzemplarzy wyprodukowanych w całej historii 212 uległo katastrofie. Do dziś cywilną odmianą Antonowa 12 można przelecieć się w kilku liniach lotniczych, m.in:: Air Guinee, Avial Aviation czy Avial An to przewoźnicy, którzy posiadają kilka maszyn tego typu. Podobnie jak Tu-154, tak i An-12 ma zakaz wykonywania cywilnych lotów na terenie Unii Europejskiej.

    http://ocdn.eu/images/pulscms/NGQ7MDMsMmU0LDAsMSwx/b81c3a941cb5317ad99b39619b2061b8.jpg
    Boeing 727
    Ten samolot to jeden z pionierów ery odrzutowców w cywilnym przewozie lotniczym. To maszyna wyposażona w trzy silniki i przewożąca nawet 190 pasażerów na odległość do 4,5 tysiąca kilometrów. Choć konstrukcja ta ma ponad 50 lat (w sumie wyprodukowano 1831 egzemplarzy Boeinga 727) do dziś istnieją linie lotnicze, które mają ją w swojej flocie. Boeingiem 727 przelecimy się głównie za pośrednictwem “egzotycznych” przewoźników z Afryki i Ameryki Południowej. Na 1831 samolotów 300 uległo wypadkom, z czego 118 zakończyło się katastrofą.
  • @Husky 12:35:53
    Dzięki za komentarze naświetlające temat.

    Ale nie byłbym sobą gdym nie zapytał o to jak wiele Twoim zdaniem katastrof Tupolewa 154 jest spowodowane tym, że ktoś maczał tam brudne paluchy (oczywiście nie mam na myśli mechaników...)?

    Wesołych!
  • @Jasiek 12:53:48
    Ja nie mam takiej wiedzy.
    Są tu od false flag eksperci i fachowcy.
    Dron,Tiamat.Lorenco
    Ich warto zapytać 8-)))))))

    Zdrowych i Wesołych
  • @Husky 12:35:53
    Znakomita i kompetentna dokumentacja - wyrazy uznania! BJ
  • Autor
    Na pokładzie samolotu Tu-154 rosyjskiego Ministerstwa Obrony, który dziś rano spadł do Morza Czarnego, znajdowały się 92 osoby, głównie muzycy ze słynnego na cały świat Chóru Aleksandrowa. Mieli dać specjalny koncert noworoczny w bazie Hamejmim w syryjskiej prowincji Latakia, z której korzysta lotnictwo rosyjskie w ramach operacji wojskowej w Syrii. Maszyna wyleciała z Moskwy i lądowała na lotnisku Soczi-Adler w celu uzupełnienia zapasów paliwa. Według wstępnych informacji samolot zniknął z radarów krótko po starcie w Soczi. W tym czasie były dobre warunki pogodowe. Jak podał rosyjski resort obrony, w katastrofie zginęło 64 muzyków Chóru Aleksandrowa, w tym jego dyrektor gen. Walerij Chaliłow, dwóch wysokich urzędników, w tym szef wydziału kultury ministerstwa obrony Anton Gubankow, dziewięciu dziennikarzy oraz osiem osób załogi. Do Syrii leciała też Jelizawieta Glinka, dyrektor organizacji Sprawiedliwa Pomoc, znana w Rosji jako Doktor Liza. Była ona zaangażowana w pomoc ofiarom konfliktów zbrojnych, m.in. w Donbasie. Główny solista chóru Wadim Ananjew powiedział, że w Moskwie zostali głównie członkowie zespołu tanecznego i orkiestry. Sam Ananjew nie leciał do Syrii, bo właśnie urodził mu się syn. Oprócz niego w rosyjskiej stolicy z różnych powodów zostało dwóch innych śpiewaków. Akademicki Zespół Pieśni i Tańca Armii Rosyjskiej im. Aleksandra Aleksandrowa to jeden z największych w Rosji zespołów muzycznych i słynny na całym świecie chór męski Armii Rosyjskiej. Powstał w 1928 roku, a jego patronem i założycielem jest pierwszy dyrektor Aleksander Wasiljewicz Aleksandrow, kompozytor muzyki do hymnu ZSRR, a od 2000 roku hymnu Federacji Rosyjskiej. Chór Aleksandrowa składa się z wokalistów, orkiestry i zespołu tanecznego. Zespół występuje w salach koncertowych na całym świecie oraz przed rosyjskimi żołnierzami. Członkowie chóru posiadają stopnie wojskowe. Wielokrotnie przyjeżdżał z koncertami do Polski.
  • Sam słyszałem
    ..jak Macierewicz wydawał rozkaz strącenia tego samolotu. To zemsta za przetrzymywanie polskiego wraku TU154 w Rosji.
    Podobno Mossad też w tym palce maczał na prośbę Kaczyńskiego.
  • @Talbot 13:27:32
    dobre:))...trotyl, wszędzie trotyl!!!
  • @Husky 12:35:53
    No "ŁADNIE", współczynnik "katastrofalności" 10-15%...

    To już POraża.
  • @Bogusław Jeznach 13:22:52
    Niedawno słyszałem w PR1 wypowiedź Marii Przełomiec, że katastrofa samolotu jest wielkim ciosem dla Putina, bo Rosja wykorzystywała chór do celów propagandowych...
    No cóż, powiedziała co myślała. Widocznie tylko jedno jej w głowie.

    Ukłony
  • @trybeus 14:06:48
    "trotyl, wszędzie trotyl!!!"

    Pojawiła się już hipoteza o ptakach, które wpadły do silników.
    Szkoda ludzi. Niech im ziemia lekką będzie.

    Pozdro!
  • @Jasiek 14:25:41
    Pewnym jest, że to już DRUGIE poważne "uderzenie w wizerunek" Rosji w zaledwie KILKA DNI.

    Pachnie koszernie?

    Bo jak będzie więcej, to na pewno.
  • @laurentp 14:20:50
    "No "ŁADNIE", współczynnik "katastrofalności" 10-15%..."

    Sam nie wiem czy to wina samolotów. Myślę sobie, że gdyby zamienić samoloty na boeigi czy airbusy katastrof mogłoby być więcej z powodu sposobu przeprowadzania przeglądów, sposobu wykonywania napraw, procedur itd.

    Pamiętam opis katastrofy jednego (chyba boeinga), w którym jedna rurka się przetarła, bo pulsujące wewnątrz ciśnienie powodowało że się poruszała i ocierała się o inny element samolotu. Zrobił się wyciek, który potem spowodował rozbicie się samolotu. A wystarczyłaby opaska, może i taka bez atestu.
    Pod uwagę trzeba też brać to, że niektóre typy samolotów są w eksploatacji bardzo długo - przykład to An-2 :-)
    Czas zwiększa prawdopodobieństwo awarii.

    Ukłony
  • @laurentp 14:30:08
    "Pewnym jest, że to już DRUGIE poważne "uderzenie w wizerunek" Rosji w zaledwie KILKA DNI."

    Czy masz na myśli zabójstwo ambasadora?

    Było też zabójstwo Niemcowa - raczej na pewno, żeby podgrzać atmosferę. Bo snajperów na "majdan" w Moskwie ściągnąć się nie dało z powodu braku.... "majdanu".

    Był jeszcze pożar biblioteki w Moskwie, zderzenie samolotu szefa Totalu z pługiem śnieżnym itd. Są też dziwne przypadki śmierci rosyjskich wojskowych...
    Kto stał za "Smoleńskiem" też do końca nie wiadomo, ale wyszło na ostatniej konferencji, że Putin wierzy w brzozę. Bo pewnie musi.

    Za dużo się dzieje...
  • @Bogusław Jeznach 13:22:52
    Wielką tragedia
    Szkoda wszystkich znajdujących się na pokładzie tego samolotu.
    R.I.P
  • @Bogusław Jeznach 13:21:21
    Dziekuje
    Zdrowych i spokojnych
  • To przepaść
    O tym że rosyjskie konstrukcję lotnicze to przepaść wobec zachodu, niech świadczy fakt iż w barwach największego państwowego przewoźnika Aerofłot niemal w 100 % pozbyto się samolotów rodzimej konstrukcji i zakupiono 125 szt Airbus oraz 32 szt Boeing .W kolejnym (2017) dostana 30 szt
    Czy jest tu potrzebny jakiś komentarz
  • @Husky 15:50:26
    "Czy jest tu potrzebny jakiś komentarz"

    Jak mawiają Indianie: Pażywiom, uwidziom ;-)

    Serio.
  • Niezwykłe rosyjskie konstrukcje
    Tu-144 – radziecki konkurent Concorde’a

    https://i.wpimg.pl/730x0/m.gadzetomania.pl/tu-144-tupolev-ru-289672-db624a2.jpg

    Concorde jest powszechnie znany jako pierwszy i jedyny naddźwiękowy samolot pasażerski. Znacznie mniej popularny jest jego starszy brat i konkurent, oblatany wcześniej w Związku Radzieckim Tu-144, nazywany "Konkordskim". Co sprawiło, że o Concordzie wiedzą niemal wszyscy, a Tu-144 jest znany przede wszystkim zainteresowanym tematem pasjonatom lotnictwa?

    Marzenia o naddźwiękowym transporcie
    Jednym z mniej oczywistych następstw zakończenia drugiej wojny światowej w Europie był szybki rozwój napędu odrzutowego w krajach takich jak ZSRR, Wielka Brytania czy Stany Zjednoczone. Choć badania i próby wdrożenia takiego napędu trwały w tych krajach od lat, to zdobyczni, niemieccy naukowcy w istotny sposób przyczynili się do przyspieszenia prac nad silnikami odrzutowymi.

    Zastosowano je początkowo w lotnictwie wojskowym, jednak rosnące możliwości napędu odrzutowego i przekroczenie bariery dźwięku rozbudziły nadzieję na rewolucję w transporcie. Miało nią być wprowadzenie naddźwiękowych samolotów pasażerskich i transportowych, dzięki którym podróże do najodleglejszych zakątków globu miały trwać niewiele dłużej od wizyty w sklepie na przedmieściach.

    Czas zweryfikował śmiałe wizje z lat 50. Dekadę później na placu boju pozostało niewielu konkurentów, a szansę na realizację miał francusko-brytyjski projekt, nazwany później Concorde’em. Nad własnym samolotem tego typu pracowali również Rosjanie, dla których podróż z jednego końca kraju na drugi była pod względem długości lotem międzykontynentalnym.

    „Konkordski” startuje pierwszy
    Dość powszechne jest przekonanie, że Rosjanie i w tym przypadku zastosowali znany manewr: czego nie da się szybko opracować, zawsze można ukraść (wystarczy wspomnieć choćby historię bombowca strategicznego B-4). Trudno jednoznacznie potwierdzić lub obalić to oskarżenie. Prawdopodobnie, nawet jeśli Rosjanom udało się wykraść z francuskiej firmy Aérospatiale informacje na temat Concorde'a, były na tyle ogólne, że ich przydatność podczas konstruowania Tu-144 jest bardzo wątpliwa.

    Propagandowy wyścig o miano pierwszego, naddźwiękowego samolotu pasażerskiego wygrali Rosjanie. Tu-144 wzniósł się w powietrze na dwa miesiące przed Concorde’em, zyskując, ze względu na podobieństwo do zachodniej maszyny, nieoficjalną nazwę „Konkordski”. Było to jednak pyrrusowe zwycięstwo — popełnione na wczesnym etapie błędy konstrukcyjne okazały się bardzo poważne.

    Niemal każda nowatorska maszyna cierpi na tzw. choroby wieku dziecięcego, ale w przypadku Concorde’a większość z nich dało się szybko wyeliminować. Z Tu-144 był znacznie większy problem.

    Samoloty na pierwszy rzut oka były do siebie niezwykle podobne. Podobieństwo dotyczyło nie tylko ich wyglądu, ale również rozmiarów – Tu-144 mierzył ok. 29 metrów rozpiętości i 66 długości, a Concorde, odpowiednio, 26 i 62 metry.

    Pierwszy nie znaczy lepszy
    Radziecka konstrukcja była jednak znacznie mniej doskonała. Znany z Concorde’a układ typu delta trzeba było uzupełnić dodatkowymi powierzchniami sterowymi z przodu kadłuba, tzw. canardami (w praktyce zmieniało to układ aerodynamiczny na „kaczkę”).Wbrew temu, co sugerują niektóre opracowania, nie była to zaleta rosyjskiego samolotu, ale jego poważna wada. Canardy poprawiały manewrowość, ale zwiększały opór aerodynamiczny, pogarszając osiągi i zwiększając zużycie paliwa.

    Kolejnym dużym problemem rosyjskiego samolotu było umieszczenie silników — zlokalizowano je w parach pod kadłubem, bardzo blisko siebie. Awaria któregokolwiek z nich wiązała się z powstawaniem zawirowań powietrza, wpływających na pracę pozostałych silników. Problemem była również wytrzymałość konstrukcji i pękające poszycie płatowca.

    Wysoka awaryjność samolotu była m.in. przyczyną lądowania prototypu Tu-144 w Warszawie w 1971 roku. Choć opinii publicznej zostało to przedstawione jako „kurtuazyjna” wizyta niezwykle zaawansowanego samolotu, to w rzeczywistości Tu-144 nie miał jej w planie – samolot zepsuł się podczas lotu i po prostu musiał gdzieś wylądować.


    calosc:

    http://gadzetomania.pl/5745,niezwykle-konstrukcje-cz-9-tu-144-radziecki-konkurent-concordea,all
  • @Jasiek 15:56:58
    Crazy Horse
    04.12.1849 - 05.09.1877,
    Oglala Lakota Chief.

    https://pbs.twimg.com/media/CySrLhiXEAAM6tL.jpg
  • Russia Today informuje o katastrofie TU-154
    który wpadł do Morza Czarnego. I zobaczcie jakie zdjęcie dali

    https://pbs.twimg.com/media/C0gXcQJXgAArd_g.jpg
  • @Husky 17:08:42
    "I zobaczcie jakie zdjęcie dali"

    No w takie przypadki to nie wierzę. To musi być aluzja. Chcą dać znać, że wiedzą co w trawie piszczy.... Tylko komu?

    Tak myślę.
  • @Husky 15:50:26
    Aerofłot niemal w 100 % pozbyto się samolotów rodzimej konstrukcji i zakupiono 125 szt Airbus oraz 32 szt Boeing ...
    A kto jest obecnie właścicielem Aeroflotu?
    Bo jaki właściciel takie i zakupy
  • Prezydent Andrzej Duda do Prezydenta Władimira Putina
    "Szanowny Panie Prezydencie, proszę przyjąć moje kondolencje z powodu dzisiejszej katastrofy samolotu Tu-154. Na pokładzie, poza załogą, znajdowali się niemal wszyscy artyści Chóru Aleksandrowa. Ich tragiczna śmierć to niepowetowana strata dla kultury rosyjskiej. W imieniu własnym oraz Narodu Polskiego chciałbym przekazać wyrazy współczucia Narodowi Rosyjskiemu, a przede wszystkim Rodzinom ofiar tragedii. " - Andrzej Duda do Władimira Putina
  • Kontakt z załogą urwał się nagle, nie zdążyli nawet nadać sygnału SOS
    O opublikowanym w sieci nagraniu, na którym zarejestrowano wymianę zdań między kontrolerami a pilotami, mówił korespondent "Faktów" TVN z Moskwy Andrzej Zaucha. Jego autentyczności oficjalnie jeszcze nie potwierdzono, jednak faktem jest, że załoga Tu-154 nie zgłaszała żadnych kłopotów, co wskazuje na gwałtowny przebieg wypadku.

    W takich okolicznościach musiałaby to być albo potężna awaria, w wyniku której posłuszeństwa odmówiłyby najważniejsze urządzenia, w tym system łączności, albo zamach bombowy. Rosyjskie władze z góry "całkowicie wykluczyły" terroryzm, jednak warto pamiętać, że identycznie zareagowały ponad rok temu, gdy w Egipcie katastrofie uległ Airbus A321 rosyjskich linii lotniczych Kogałymawia (Metrojet). Przez długi czas Kreml nie chciał wiązać tamtego wypadku z zamachem bombowym, choć służby egipskie szybko dostarczyły niezbitych dowodów na atak terrorystyczny zorganizowany przez tzw. Państwo Islamskie.

    Z drugiej strony przypadek Tu-154 jest inny. Był to samolot należący do ministerstwa obrony Rosji, więc objęty o wiele bardziej restrykcyjnymi procedurami bezpieczeństwa. Startował z Moskwy, jego pasażerowie to w większości członkowie słynnego na cały świat Chóru Aleksandrowa, wojskowi i przedstawiciele prokremlowskich mediów. Trudno sobie wyobrazić, by w tych warunkach ktoś mógł umieścić na pokładzie maszyny ładunek wybuchowy lub dokonać celowego sabotażu. Choć trzeba pamiętać, że do czegoś mogło dojść również w trakcie uzupełniania paliwa w Soczi.
    Dlatego też źródła w resortach siłowych, cytowane przez rosyjskie media, mówiły o błędzie pilotów lub usterce technicznej. Pojawiły się też spekulacje, że do silników samolotu mogły wpaść ptaki albo maszyna uległa oblodzeniu. Sugeruje się również, że Tu-154 mógł zostać przeładowany - wiózł również m.in. pomoc humanitarną dla Syryjczyków. Jedno wiadomo na pewno - warunki pogodowe były sprzyjające i nie odegrały roli w wypadku.

    Polska Agencja Prasowa cytuje majora lotnictwa wojskowego Andrieja Krasnopierowa, który w rozmowie z "Nową Gazietą" porównał tragedię do Tu-154 właśnie do katastrofy w Egipcie. - Taka sama historia: samolot ginie z ekranów radarów, później okazuje się, że odpadł mu ogon, a po długim czasie informuje się nas o zamachu terrorystycznym - zauważa wojskowy.

    - Wciśnięcie przycisku alarmowego to dla pilota ułamek sekundy. W wypadku dowolnej usterki, jakiegokolwiek zdarzenia pierwszym obowiązkiem pilota jest poinformowanie służb na ziemi przez wciśnięcie przycisku. A tutaj cisza, brak łączności - podkreślił. Ekspert zwrócił uwagę, że szczątki samolotu rozrzucone są w promieniu 15 km. - Oznacza to, że rozpadł się w powietrzu. Samolot był solidny. Wpadając do wody mógł stracić skrzydło, ale nie mógł rozpaść się na części - zaznaczył.
    Wszelkie wątpliwości wokół przyczyn tragedii mogą rozwiać dopiero zapisy czarnych skrzynek. Choć jeśli na pokładzie samolotu rzeczywiście była bomba, to odnalezione fragmenty poszycia, ciała ofiar czy bagaże powinny nosić ślady wybuchu.

    Warto odnotować, że według rosyjskich mediów Tu-154, który uległ katastrofie, wszedł do służby w 1983 roku. Od tamtego czasu przeszedł trzy gruntowne remonty - ostatni w grudniu 2014 roku.

    PAP
  • @Oświat 17:23:49
    Aerofłot, Aerofłot – Rosyjskie Linie Lotnicze S.A. (ros. OAO Аэрофлот – российские авиалинии) – państwowe rosyjskie linie lotnicze i największy przewoźnik w Rosji.
  • @Jasiek 17:23:44
    Tylko komu?
  • @Husky 17:43:14
    Organizatorom - jakieś niejasności?

    Tylko kto był organizatorem....
    Ciężki temat.
  • @Husky 17:43:14
    Gdybym miał zorganizować "katastrofę z przyczyn technicznych" to wybrałbym... jeden z samolotów jakie przedstawiłeś w swoim komentarzu.
  • @Jasiek 18:14:01
    dokładnie tak -
    tylko jak długo te latające trumny będą narażać życie tysięcy ludzi
    W Europie czy Ameryce Pół mają szlaban ale w Rosji ?
    No tak, ale tam mnocho ludiej
  • People lay flowers, candles near Russian Embassy in Kiev
    People lay flowers, candles near Russian Embassy in Kiev to honor Tu154 crash victims
    https://on.rt.com/7yqz

    https://pbs.twimg.com/media/C0hb_QpWQAEwfWW.jpg
  • @Husky 20:53:27
    Nagle zaczęli współczuć Rosjanom...

    Prawda czy fałsz?
  • @Jasiek 21:40:06
    moze to od Rosjan dla Rosjan
    wiele tego nie ma

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

ULUBIENI AUTORZY

więcej